Anmeldelse: Norwegian Premium 787-9 London til New York (Norsk)

Jeg gikk ombord gjennom det andre settet med dører, hvor jeg ble møtt av to meget vennlige flyvertinner og pekte til venstre inn i premium-økonomihytta.

Norwegians 787-9 har totalt 56 premium-økonomiseter fordelt på åtte rader i en 2-3-2-konfigurasjon. Setene tar opp hele plassen mellom dørene en og to, så de er i samme område som mange andre flyselskaper, for eksempel, vil sette 30 seter for businessclass omvendt.

Norsk 787 Premium-hytte

Benplassen i disse setene er ganske solid. Jeg vil si at disse setene er mer komfortable enn det du vil finne i innenlandsk førsteklasse i USA, for eksempel, og absolutt over gjennomsnittet for internasjonal premiumøkonomi.

Norwegian Premium-seter 787

Den eneste ulempen med disse setene sammenlignet med et innenlands førsteklasses sete i USA er at armlenet mellom setene er litt mindre, så du ikke har så mye skulderplass.

Norsk 787 Premium-seter

Jeg hadde tildelt meg sete 7A, vindussetet i den nest siste raden på venstre side. Hytta var bare litt over halvfull, så jeg visste at setet ved siden av meg ville være tomt, noe som var ideelt.

Norwegian Premium-seter 787

Så å ha to seter for meg selv var kjempebra, selv om jeg forestiller meg at jeg hadde hatt mindre glede av opplevelsen hvis jeg befant meg i en full hytte i midtstolen.

Norsk 787 Premium-hytte

Benplassen i disse setene er virkelig veldig god, og det til tross for at Norwegian nylig reduserte benplassen i premiumøkonomi .

Norwegian Premium benplass

Jeg setter også pris på den enorme mengden uhindret plass under setet foran, uansett om du vil oppbevare en pose der eller bare virkelig strekke ut føttene.

Setet kontrollene var på de ytre armlenene, og besto av to enkle spaker – den ene kan brukes til å tilbaketrekkes setet, mens o det kan brukes til å heve fotstøtten. Jeg syntes spaken til fotstøtten var litt vanskelig å bruke, siden du virkelig måtte legge mye press på for å justere posisjonen.

Norwegian Premium setekontroller

Brettbordet strekker seg også fra de lengre armlenene, og kan brettes i to.

Norsk Premium brettbord

I midten av armlenet var det en personlig TV. Selv om jeg alltid foretrekker et TV-sete, er det virkelig ikke praktisk her, gitt hvor mye setene hviler.

Norwegian Premium personal TV

Nederst på IFE-skjermen var hodetelefonkontakten og USB-uttaket.

Norwegian Premium USB-uttak & hodetelefonkontakt

Så langs midtarmlenet var den brukervennlige underholdningskontrolleren.

Norwegian Premium underholdningskontroller

Under midtarmlenet var to 110v uttak.

Norwegian Premium power utsalgssteder

En annen ting jeg virkelig satte pris på var at det var individuelle luftdyser ved hvert sete.

Norwegian Premium air dyser

Selv om det ikke var noen puter, var det et veldig behagelig teppe ved hvert sete.

Norwegian Premium teppe

Bo å arme i premiumøkonomi var hyggelig og rolig, gitt at alle gikk ombord gjennom det andre settet med dører, så det handlet bare om de 30 premium-økonomipassasjerene som passerte gjennom hytta.

Norwegian gjør også en god jobb med skaper en flott atmosfære ombord. I tillegg til flott stemningsbelysning, er det også beroligende boardingmusikk. Jeg setter også pris på at praktisk talt alle kunngjøringene er automatiserte, i motsetning til andre flyselskaper, der flyvertinnene ofte roper inn i PA hele tiden.

Norwegian Premium hytte 787

Norsk 787 stemningsbelysning

Jeg tror dette er boardingmusikken og videoen de hadde:

Cirka 20 minutter etter ombordstigning ble det tilbudt drinker før avreise, med valget mellom vann og appelsinjuice.

Norwegian Premium drink før avreise

Jeg ble også tilbudt en liten sak med ørepropper. Disse hadde ganske lav kvalitet, så jeg endte ikke med å bruke dem.

Norske Premium-hodetelefoner

Dette var min første gang på norsk, og noe av det jeg alltid hadde hørt om flyselskapet er de unike teknikkene de bruker for å dra nytte av arbeidslovene, som at de har thailandske mannskaper som driver mange av sine langdistansetjenester.

I tilfelle av denne flyvningen var hele kabinbesetningen britisk.

Rundt 05:55 ønsket den irske kapteinen oss velkommen ombord på vegne av seg selv og den spanske førstemannen, og informerte oss om flytid på 7hr32min, som han sa var lengre enn vanlig. Han sa at flyet skulle være jevnt de første 3-4 timene, men det ville da bli ujevnere.

Klokka 06.00 ble hoveddøren til hytta stengt, og deretter ble sikkerhetsvideoen umiddelbart vist. Vi ble litt forsinket ved avreise, og endte opp med å presse tilbake klokka 6:15. Så vi bare sto der i ytterligere 20 minutter etter å ha presset oss tilbake, og startet bare drosjen vår rundt 06:35.

Heldigvis var det bare en veldig kort taxi fra porten til rullebanen. Vi taxerte forbi en Wamos A330, som jeg mener er et fly som Norwegian leaser, gitt deres 787 utgaver.

Wamos A330 London Gatwick

Klokka 06:40 ble vi ryddet for start.

Utsikt etter start fra London

Mens vi traff noen ujevnheter ved den første stigningen ut, ble turen til slutt jevnere, og fem minutter etter start ble sikkerhetsbeltet skiltet av.

Da vi klatret ut sjekket jeg også ut underholdningsutvalget. Det personlige fjernsynet har underholdningsutvalg, flyttekart, utvalg av mat og drikke og tollfritt utvalg, så mye styres gjennom dette.

Norsk underholdningssystem

Jeg startet med å først sjekke ut kartet for flyturen til New York. Jeg er en fan av dette spesifikke formatet, gitt hvor tilpassbart det er.

Norsk flyttekart for fly til New York

Underholdningsutvalget var solid, men ikke fantastisk. Det var omtrent 40 filmer og også rundt 40 TV-serier, som jeg vil si er anstendig, men ikke fantastisk.

Jeg vet at Norwegian også planlegger å installere Wi-Fi på 787-tallet, selv om jeg ikke tror de har startet den prosessen ennå.

Jeg endte opp med å se «Crazy, Stupid, Love», som jeg syntes var ganske morsomt.

Norsk underholdningsvalg

Norwegian Premium underholdningsvalg

Servicemodellen i Norwegian Premium er interessant. transatlantiske flyreiser får du to gratis måltider (en etter start og en før landing) og ubegrenset gratis drinker (alkoholholdige og alkoholfrie). Men hvis du vil ha noe annet snacks, må du kjøpe dem akkurat som du måtte gjøre i økonomi.

Mannskapet startet sin tjeneste omtrent 30 minutter etter start. Th ble startet med en runde drinker. Interessant nok hadde de bare vann, kaffe og juice på vognen, selv om jeg er sikker på at du også kunne ha bedt om noe annet. Jeg bestilte stillestående vann og en kaffe med litt melk.

Norwegian Premium drikkeservice

Så 55 minutter etter start var vognen rullet ned midtgangen igjen med en frokostservering. Det var ikke noe valg for frokostalternativet, og alt ble servert i en boks.

Norsk Premium-frokostboks

Frokosttilbudet var absolutt beskjedent. I tillegg til den varme retten var det en croissant og en liten side med frukt.

Norsk Premium frokostboks

Hovedretten besto av en omelett med pølse. Det var greit, sannsynligvis hva jeg forventer i økonomien.

Norsk premium frokost

Jeg plukket på eggene og hadde så frukten og croissanten.

Norsk Premium frokost

Jeg må si at mannskapet var helt nydelig . De ga nesten en business class-tjeneste når det gjaldt hvor vennlige og imøtekommende de var under måltidsservicen.

For eksempel var fyren foran meg vegetarianer, men hadde ikke forhåndsbestilt et vegetarisk måltid. Den ledende flyvertinnen endte opp med å gi ham sitt mannskapsmåltid slik at han kunne spise, noe som var en veldig fin gest.

Frokostserveringen ble ryddet ganske raskt, og omtrent 75 minutter etter at startkabinen ble belysningen dempet så alle kunne hvile seg.

Slik tjenesten på norsk fungerer er høyteknologisk.I stedet for å bestille noe fra flyvertinnen, blir alle bestillinger utenfor hovedmåltjenestene plassert gjennom underholdningen din. Så du bestiller bare noe der, og så vil det raskt bli brakt til deg.

Dette inkluderte et stort utvalg av drinker, inkludert vann, juice, brus, brennevin, øl, vin og cocktailer. De var alle gratis i premiumøkonomi, som du kan se (mens du måtte kjøpe dem i økonomi).

Norwegian Premium utvalg av drikke

Norsk Premium drikke utvalg

Norwegian Premium-utvalg av drikkevarer

Det var også et utvalg snacks og måltider å kjøpe. Dette varierte fra smørbrød til pakkede nøtter.

En ting jeg vil merke er at systemet ikke gjør en veldig god jobb med å beskrive hva de ferske alternativene er. Med andre ord viser den «varme vegetariske snacken» et bilde av et flatt brød (eller noe), men det er ikke nødvendigvis hva det er.

Norsk Premium matvalg

Norsk premium matvalg

Selv taxfree-utvalget er tilgjengelig via underholdning for flyreiser, slik at du kan kjøpe Bose-hodetelefoner derfra.

Norwegian Premium tollfri

Etter frokost prøvde jeg å hvile meg. Her er tingen – jeg er en som virkelig sliter med å sove hvis jeg ikke har en flat seng , så jeg er glad for at jeg bestilte en flytur på dagtid, fordi disse setene er perfekte for det. Men det er ingen måte jeg kunne sovet på en flytur over natten.

Selve setet er veldig bra.

Norwegian Premium sete tilbakelent

Kanskje det er nesten for bra, fordi det var vanskelig å komme seg ut av vindussetet med personen foran meg tilbaketrukket, og det var til og med med et tomgangssete.

Norsk Premium sete tilbakelent

Sannsynligvis er min største kritikk av setet at benstøtten faktisk ikke strekker seg ut. Snarere kan det bare trekkes opp i stedet for ut, så hvis du er relativt høy, føles setet for kort. Jeg syntes det var rart, fordi det absolutt var plass til at benstøtten potensielt kunne skyves ut mer, men de gjorde det bare ikke mulig. Setet er også ganske hardt.

Jeg klarte å hvile litt til omtrent fire timer ut i flyet, da vi traff ganske mye turbulens, som varte i omtrent en time.

Fremgang til New York

Jeg var litt sulten på dette tidspunktet, så bestemte meg for å bestille «hot snack vegetarianer.» Biten kostet $ 7, og så bestilte jeg også en Pepsi Max (gratis).

Norsk matbestillingssystem

Dette ble lagt til til «handlekurven» min, og så hadde jeg muligheten til å enten la en fane være åpen, eller å lukke den ut.

Prosessen med å sveipe kredittkortet mitt var enkelt, og jeg fant at hele systemet bare var veldig enkelt å bruke.

Det tok mindre enn 10 minutter før min matbit og drikke ble servert.

Norsk matbit

Mellommåltidet endte opp med å være en omelett & ostemuffin. Jeg forventet noe mer lunsjlignende basert på bildet, men åpenbart var det ikke tilfelle. Muffinen var ikke bra – den smakte som noe du ville kjøpt i den frosne delen av et supermarked, og det største problemet var at det fremdeles var kaldt i sentrum.

En av de magiske tingene med denne flyturen var at vi dro så tidlig på morgenen, og vi hadde bare en vakker soloppgang i timevis, som var så pen å se på. Dessverre har 787 automatisk dimmer, og mannskapet holdt dem for det meste «låst» i den mørkeste modusen, så jeg kunne ikke nyte utsikten fullt ut.

Utsikt underveis til New York

Så langt som toalettene går, var det to foran på hytta, og de var de typiske 787-ene dine, uten noen form for frills.

Norsk 787 toalett

Det som er rart å skje under denne flyturen er at omtrent tre timer før landing noen ropte «HELP» på toppen av lungene. Som kl. de. topp. av. deres. lungene.

Hele hytta våknet, mannskapet kom løpende, og alle så seg rundt. Damen som hadde ropt det virket helt uberørt, noe som får meg til å tro at hun nettopp hadde hatt en dårlig drøm.

Fremgang til nytt York

Omtrent to timer før landing startet måltidstjenesten før ankomst. Denne gangen var det et valg for måltidet.Til lunsj var det enten et biff i en rødvinssaus med potetmos, en timiankylling med gratinert poteter, eller en laks med gresskarrisotto.

Det er interessant at de ikke har noe valg for det første måltidet, men hadde tre valg for det andre måltidet. Jeg valgte laksen. Som før ble måltidet servert i en boks.

Norwegian Premium lunsjservering

Jeg hadde et glass musserende vin å gå sammen med det, fordi hvorfor ikke. 😉 Jeg kan forsikre deg om at det ikke var Krug. Tvert imot smakte det som batterisyre.

Mousserende vin Premium Premium

Måltidet besto av en varm tallerken, en brødrull, en liten salat og en dessert.

Norsk Premium lunsjservering

Sannheten blir fortalt, laksen var faktisk en slags tilfredsstillende, på en grøtaktig-saftig-smakfull-men-ikke-faktisk-god måte.

Norsk Premium lunsj

Denne fulgte med en veldig liten salat med tomater og fetaost, samt en liten epletert.

Mens den første runden med drikke fulgte med selve måltidet, var det da en kaffe- og tekjerre etter lunsj, og deretter etterpå en kjerre med Baileys og cognac, så i så måte gjorde det virkelig føles som en business class-tjeneste. Jeg hadde en kopp te på dette tidspunktet.

Norsk Premium te

Norsk hytte underveis til New York

Mot slutten av flyvningen så jeg et TV-show om street artister, noe jeg syntes var interessant.

Norsk underholdningsvalg

Klokka 8.40 ET meddelte kapteinen at vi skulle lande om 30 minutter. Utsikten for de siste 30 minuttene av flyet var fantastisk.

Utsikt underveis til New York

Cirka 20 minutter før du lander sikkerhetsbelte-skiltet ble slått på, og også rundt denne tiden kom mannskapet gjennom hytta for å hente tepper. Jeg er ikke sikker på om dette var av «sikkerhetsmessige» grunner, eller bare for å forhindre folk i å stjele dem.

Visning nærmer seg New York

Kan noen identifisere denne flyplassen?

Visst nok rørte vi ned kl. 09:10, men derfra tok det 15 minutter til vi var på ankomststasjonen vår til Terminal 1, ettersom vi måtte slepes inn i vår spesifikke gate.

Ankomstport JFK

Jeg var gjennom Global Entry på kort tid.

Norsk 787- 9 ved ankomst til New York

Norwegian Premium bunnlinje

Norwegian har vært et forstyrrende flyselskap i det transatlantiske markedet, og jeg er glad jeg endelig fikk sjansen til å fly med dem.

Alt i betraktning var jeg imponert over opplevelsen. Mannskapet var ekstremt f For det meste følte hytta seg frisk og moderne, setene var romslige og flyet representerte en utmerket verdi.

Underholdningen var også solid, og jeg vil si at maten og drikke var omtrent det jeg forventet.

Jeg vil si at mens setene har mer benplass enn mange andre premium-økonomiseter, syntes jeg fortsatt ikke de var så behagelige. Jeg trodde de manglet polstring, og ønsker også at benstøtten strekker seg ut, i stedet for bare å bevege seg opp og ned.

Alle ting som betraktes som at jeg flyr norsk igjen i hjertet, i det minste på en dagstur. Jeg synes det er enda mer verdt å fly med dem når de har Wi-Fi, noe som forhåpentligvis skulle skje snart.

Hvis du har fløy Norwegian Premium, hvordan var din opplevelse?