Hvordan overleve en strandferie med en baby

Å reise med en baby kan være utfordrende, men her er noen tips som vil få badebyen til å oppleve stress -gratis.

Jacqueline Gifford

29. juni 2017

Sommeren har offisielt begynt, og med det feriesesongen for millioner av amerikanske familier – hvorav mange vil være på vei til stranden. Min mann og jeg trodde vi hadde perfeksjonert strandenferien for mange år siden: hvilke flyreiser vi skulle ta (hva som helst tidlig, slik at vi kunne være på sanden innen 14.00, senest), hvor mange bøker vi ville ta med, til og med hvilke cocktailer som smakte bedre ved sjøen (negroni for ham, margarita for meg).

En gang vi hadde sønnen vår, Bobby, alle de gamle reglene gikk ut av vinduet. Å reise med et spedbarn – å fly, sjekke inn på et hotell – er aldri lett, spesielt for førstegangsforeldre. Men å reise til et badested med et spedbarn eller småbarn gir et helt annet sett med utfordringer enn din gjennomsnittlige tur, takket være ingrediensene i sol-, sand- og svømmebleier.

Nå som vi har gjort dette beach rodeo et par ganger, skal jeg dele de tingene vi har lært, og enda viktigere, feilene vi har gjort underveis, slik at turen din forhåpentligvis kan gå greit.

Don Ikke forvent å ta igjen lesingen din

Din første strandtur vil knuse deg hvis du ikke anerkjenner denne regelen. På vår første ferie med Bobby, som var ett år gammel da vi dro til Turks og Caicos, tenkte Rob og jeg fremdeles som våre gamle selv. Vi pakket magasiner, bøker, Kindles, du heter det, med ideen om at vi ville ha stillhet og nedetid for å innhente all viktig informasjon (og søvn) som vi savner hjemme.

Wow, var vi på vei. Så av, jeg ler av meg selv nå. Jeg hadde ikke lest en side av romanen min før Bobby trengte å bli matet, eller endret, eller bare ønsket meg oppmerksomhet, for det er det babyer vil ha: Din udelte oppmerksomhet. De bryr seg ikke om at du vil lese sommerens bok.

Full avsløring, Rob og jeg ble begge irritert – med ham, med hverandre, med livet. Dette skulle være rammen for vår mentale oppladning, der vi skulle fremstå som uthvile, smartere foreldre. Men så skjønte vi at livet var for kort, vi var faktisk i paradis, og det ville være tid til å lese Marie Kondo da han var sju.

Basseng vs. strand – velg giftet ditt

Parrot Cay, et av feriestedene vi bodde på i tyrkerne & Caicos, er kjent for å være et bryllupsreisehavn. De har et nydelig evighetsbasseng, og det er virkelig det perfekte stedet å slappe av.

På de to første dagene av ferien valgte vi å parkere oss der, bare for å føle oss bekymret for hver eneste sving. Plaget Bobby det eldre paret ved siden av oss, paret som tydeligvis prøvde å innhente lesingen? (Svar: det var han sannsynligvis.) Hva om Bobby ved et uhell kravlet bort og falt i bassenget? Hva om han rullet av lenestolen og slo det fortsatt skallede hodet på tredekket? Kort fortalt følte vi at vi ikke hadde plass til å spre oss ut og var konstant på tærne og bekymret oss for noe.

Så, vi gikk de ytterligere fem minuttene til stranden. Det var bredt. Sanden var myk. Det var en sunn avstand mellom stolene våre og vannet, og selv om han var fristet til å krype vekk, kunne vi fange ham. Han kunne kaste leker på bakken, og det ville ikke gi noen lyd. Dette var vårt lykkelige sted. Jeg har hørt fra andre unge mødre at barna deres liker å spise sand, og derfor unngår de stranden. Hvis du er en av disse menneskene, så ja, ta rett for bassenget. Bobby foretrakk å spise pommes frites, så vi hadde flaks. Strandfolk, det var vi.

Solnedgang i solen kan være lett for deg, vanskelig for babyen

Under turkene våre tur, tok Bobby fremdeles to lur om dagen. På et senere besøk, til Kamalame Cay på Bahamas, var han nede på en. I løpet av den første strandferien hadde jeg fantasier om at han ville sovne i lenestolen og lurte ute – noe som ga Rob og jeg en times tid til å snakke og kanskje bli solbrun. Vel, overraskelse! Han ønsket ikke å lure ute. I ettertid klandrer jeg ham ikke: en kjølig, tørr krybbe, en fersk bomullsdrakt og et mørkt rom var sannsynligvis å foretrekke fremfor svette, lys sol, en langermet utslettsvakt og stimulansen til et nytt miljø, noe som helst dag. Så vi bodde ofte på rommet vårt mens han fikk en lur i. Jeg savnet strandtiden min, men sønnen min var lykkelig, så til slutt ble det en seier. På den turen i Bahamas var vi heldige nok til å ha et utendørs dekk. Det kom godt med, fordi jeg kunne sitte der i solen og (endelig!) Lese mens jeg fortsatt hadde et øye med ham.

Hold deg så nær handlingen som mulig

Bobby gikk ikke på noen av disse strandturene. Så mens jeg bar ham, bar Rob alt utstyret vi trengte: bleier, stellepute, bleiekrem, strandleker, solkrem, håndklær, et ekstra sett med klær, et ekstra sett med ekstra klær og sannsynligvis andre ting jeg er glemme nå fordi det føltes som en koffert verdt av ting. Fordi det var. Så et ord til de kloke: jo nærmere rommet ditt er til stranden eller bassenget, jo lykkeligere vil du være i en familie.

Hydrat, hydrat, hydrat

Det sier seg selv, men du har et spedbarn på stranden, i den varme varme solen. Å sette solkrem på er gitt, men det er like viktig å sørge for at de får i seg nok melk, formel og vann til å holde seg sunne og hydrerte.

Bytt svømmebleien så snart du kan

Jeg skal innrømme: Jeg ble lat på denne. Vi tok Bobby i havet, og etter å ha tørket ham opp, bodde vi litt på solsengene våre, og dro deretter opp til strandbaren for å få en matbit. Det gikk to timer før jeg skjønte at jeg ikke hadde skiftet bleie. Stor, stor, feil. Alt saltvannet og sanden der nede betød at han fikk et ondt bleieutslett, og jeg slo på Triple Paste på ham resten av turen. Det skjer. Jeg er ikke den verste moren i verden. Men nå vet jeg at en tørr bum er kritisk.

Lunsj kan være klokka 11.00, middag klokka 17.30 eller kl. / h2>

Denne regelen gjelder for alle foreldre med små barn, uansett destinasjon: du må venne deg til rare spisetider. Vel, rart i sammenheng med ditt gamle liv. Nå som jeg er nesten to år inne i denne konserten, er det faktisk å foretrekke en middagsreservasjon 5:30 fordi jeg ikke trenger å bekymre meg for folkemengdene. Det beste med mange badebyer er at de forstår situasjonen vår og har flere restauranter som passer for alle aldersgrupper. Mange av dem tilbyr også insentiver der barna spiser gratis – noe som er fantastisk for de av oss som har opplevd å bestille en grillet ost på $ 15 til barnet sitt, bare for å få den til å stå uberørt.

Splurge on a sitter

Igjen var vi redd for å gjøre dette på vår første strandferie. Å la ham være alene med en fremmed virket skummel. I ettertid ville pengene ha blitt brukt godt, fordi vi ville hatt et par netter ute som tilregnelige voksne. Vi insisterte på å ta ham med oss på middag, og omtrent 50% av tiden var det en katastrofe – gråt, nedsmelting, blikk fra andre gjester. Vi var disse menneskene.

På Bahamas og på en nylig tur til Charleston nølte vi ikke. Og når du først har sluppet den plassen, er det ingen vei tilbake. I motsetning til byhoteller har mange strandanlegg barnevakt på stedet. Hvis de ikke gjør det, er det nyttig å reise med familien: noen du stoler på kan se på babyen mens du får en sårt tiltrengt kveld. Foreldrene mine fulgte med meg til Bahamas, og jeg må si at å ha dem der var en enorm hjelp, fordi vi alle kunne bytte på å holde Bobby opptatt.

Rob og jeg er kløktige med å ansette sitters; det er ikke noe slags ting, for vi reiser tross alt for å tilbringe tid med barnet vårt. Men en klok venn fortalte meg en gang at det å reise med barn er en tur, ikke en ferie. Å få en sitter gjør det mulig for den tankegangen for ferien å gjøre et comeback. I det minste et par timer.

Alle emner i familieferier

Registrer deg for T + L Just In

Få de siste reisenyhetene, flytilbudene og turideene fra redaksjonen av Travel + Leisure