Skyline Drive (Norsk)

Skyline Drive tar en svingete nord-sør sti langs fjelltoppene i Blue Ridge Mountains øst for Shenandoah River fra Front Royal til Rockfish Gap, og fungerer som den eneste offentlige veien gjennom Shenandoah National Parkere. Det er fire inngangspunkter til Skyline Drive som ligger i US 340 nær I-66 i Front Royal, US 211 i Thornton Gap, US 33 i Swift Run Gap og US 250 i nærheten av I-64 i Rockfish Gap. I sørenden i Rockfish Gap kobles den til den nordlige enden av Blue Ridge Parkway, en fri tilgangsvei som fortsetter sørover langs Blue Ridge Mountains. På vestsiden av stasjonen er det milepæler. De er nummerert fra 0 til 105 (nord til sør) og fungerer som referansepunkter for retninger i stasjonen. Det er 75 utsikt over hele kjøreturen, og gir utsikt over Shenandoah-dalen i vest og Piemonte i øst.

Fartsgrensen er 56 km / t (56 km / t) og håndheves strengt av parkvakter. Sykler, motorvogner og fotgjengere deler veien. Det er også hjort, svarte bjørner, kalkun og annet dyreliv som kan dukke opp og krysse veien uten varsel. Mange stier kan nås langs stasjonen, inkludert en del av Appalachian Trail, som følger veiens sti.

Sykling og ridning er andre fritidsaktiviteter som er tillatt på veien. Stasjonen er populært i høstmånedene for bladkikking for å se høstløvverk. Skyline Drive er stengt fra skumring til daggry fra november til begynnelsen av januar for å sikre landvoktere å kontrollere ulovlig jakt. Kjøreturen kan også stenge i kort tid etter snø- eller isstorm. Drive betegnes som National Scenic Byway.

Front Royal til Thornton GapEdit

Skyline Kjør nordover ved Indian Run Overlook

Skyline Drive begynner ved et kryss med US 340 sør for Front Royal i Warren County, med retning øst i tette skoger i Shenandoah National Park som en tofelts udelt vei. Veien svinger sørover og går gjennom Front Royal Entrance Station, der en rangerstasjon i s ligger. På dette punktet slynger stasjonen sørover og oppover Blue Ridge Mountains. Veibanen leder sørvest og kommer til Shenandoah Valley Overlook på vestsiden av veien.

Skyline Drive slynger seg sørover og når Dickey Ridge Visitor Center, som har en rangerstasjon, piknikområde og toaletter. Lenger sør når veibanen Dickey Hill. Veien fortsetter sørlig til Gooney Knob Overlook mot sørvest, på hvilket tidspunkt den svinger mot øst og snor seg gjennom Low Gap. Stasjonen går østover til en utsikt over Compton Gap, hvor den bøyer seg sørover langs en svingete sti, som går over grensen til fylkene Warren og Rappahannock, og går parallelt med Appalachian Trail, som følger Skyline Drive for resten av ruten. Veien svinger sørvest og når toppen av Nord-Marshall. Når den når den sørvendte Range View Overlook, svinger kjørebanen mot vest langs en svingete sti og bøyer seg sørvest. Stasjonen passerer Mount Marshall Overlook på østsiden, hvor den går vestover. Drive når Hogback Overlook på Hogback Mountain som vender mot nordvest og svinger sørlig. Kjørebanen går vestover og strekker seg over grensen mellom Page og Rappahannock fylker, og kommer til Mathews Arm, hvor en campingplass og ranger stasjon ligger. Stasjonen svinger mot sør og kommer til Elkwallow, som er vert for toaletter, piknikområder, en leirbutikk og matservering. Skyline Drive fortsetter og kommer til Jeremys Run Overlook på vestsiden av veien før den snor seg mot øst. Veibanen kommer til den østvendte Thornton Hollow Overlook og går tilbake mot sør og kommer til Beahms Gap Parking på vestsiden av veien. Stasjonen krysser Pass Mountain når den fortsetter mot sør. Skyline Drive kommer til en utveksling med US 211 ved Thornton Gap Entrance Station, som ligger i Thornton Gap øst for Luray og vest for Sperryville. En rangerstasjon er tilstede ved inngangsstasjonen.

Thornton Gap to Swift Run GapEdit

Marys Rock Tunnel

Forbi US 211-utvekslingen fortsetter Skyline Drive til sørøst forbi Panorama, som er et område for toaletter. Veien går gjennom Marys Rock Tunnel under Marys Rock og snor seg mot sør. Veibanen passerer vest for Meadow Spring Parking før den kommer til den sørvendte Pinnacles Overlook, hvor den snor seg mot vest. Skyline Drive når Jewell Hollow Overlook som vender mot vest og leder sørvest sør over grensen til Page og Madison fylker. Veien passerer Pinnacles, hvor toaletter og piknikområder ligger, og går gjennom Hughes River Gap.Stasjonen fortsetter mot sør og passerer Stony Man Overlook og Little Stony Man Parking på vestsiden av veien, hvor en sti fører til Stony Man Mountain. Lengre langs bøyer veibanen mot vest langs en svingete strekning. Skyline Drive når sitt høyeste punkt i en høyde av 1180 m og fortsetter sørvest. Veien når Skyland, hvor Skyland Resort ligger og tilbyr mat, losji og toalett. Whiteoak Canyon Parking ligger også på dette punktet på østsiden av veien. Stasjonen fortsetter mot sør og passerer Limberlost Parking på østsiden og den vestvendte Timber Hollow Overlook. Kjørebanen snor seg deretter sør forbi Bettys Rock. Lenger mot sør når Skyline Drive Hawksbill Gap Parking, hvor en sti fører til Hawksbill Mountain, den høyeste toppen i Shenandoah nasjonalpark på 1.235 meter. Veien fortsetter langs og kommer til den østvendte Old Rag View Overlook, der den svinger mot vest og passerer sør for Upper Hawksbill Parking. Stasjonen kommer til den vestvendte Spitler Knoll Overlook og kurver sørover. Kjørebanen bøyer seg sørvest og passerer nordvest for Dark Hollow Falls Parking, hvor en sti fører til den 21 meter høye Dark Hollow Falls, den nærmeste fossen til Skyline Drive. Forbi her når veien Big Meadows, hvor det er en ranger-stasjon, toaletter, en campingplass, piknikområde, mat og losji. Big Meadows er også stedet for Byrd besøkssenter og en vei med restaurant, bensinstasjon, gavebutikk og leirbutikk.

Her forbi fortsetter Skyline Drive langs en sørlig bane. Ved Milam Gap Parking fører en sti østover til Rapidan Camp, hvor president Herbert Hoover hadde en sommerbolig fra 1929 til 1932. Veien passerer Hazeltop før den går gjennom Bootens Gap, hvor den strekker seg over grensen til fylkene Page og Greene. Veibanen krysser Bush Mountain før den kommer til Bearface Mountain Parking på Bearface Mountain. Skyline Drive fortsetter mot sør til Lewis Mountain, hvor en campingplass, piknikområde, losji og toalett ligger. Veien går langs grensen mellom Rockingham og Greene fylker mens den går sørlig. Stasjonen fortsetter mot sør-sørvest og når South River, som er hjemmet til toaletter og piknikområder. Veibanen leder sørvest og kommer til en utveksling med US 33 ved Swift Run Gap Entrance Station, som ligger i Swift Run Gap øst for Elkton og vest for Stanardsville.

Swift Run Gap to Rockfish GapEdit

Skyline Drive om høsten

Etter USA 33-utveksling, Skyline Drive hodet sørvest. Veibanen passerer gjennom Smith Roach Gap og kommer til Bacon Hollow Overlook i sør, hvor den svinger mot vest. Stasjonen går gjennom Powell Gap og når den vestvendte Eaton Hollow Overlook, hvor den svinger mot sørvest og snor seg langs. Veien bøyer seg sørover og kommer til en rangerstasjon ved Simmonds Gap. Skyline Drive fortsetter sørlig til Loft Mountain Overlook på østsiden, der den svinger vestlig før den går nordvest. Kjørebanen svinger deretter en hårnål mot sørvest. Veien strekker seg over grensen til fylkene Rockingham og Albemarle og fortsetter mot sør til Loft Mountain Wayside, som er stedet for toaletter og matservering. Skyline Drive setter kursen sørvestover og kommer til Loft Mountain, hvor en rangerstasjon, toaletter, campingplass og leirbutikk ligger. Kjøreturen går forbi Browns Gap Parking før den kommer til Dundo, hvor utsikt over nordvest, toaletter, piknikområder og Dundo Group Camp ligger.

Fallfarger i nærheten av Milepost 103

Herfra fortsetter veien sørvestover og går vest for Jones Run Parking, hvor en stien fører til Jones Run Falls, før du drar øst for Blackrock Summit Parking. Skyline Drive slynger seg sør forbi Blackrock og svinger mot vest. Veibanen går nordover før en hårnål svinger mot sør ved Blackrock Gap, der den følger grensen mellom Augusta og Albemarle fylker. Lenger sør passerer Skyline Drive Wildcat Ridge Parking Area før du kommer til Crimora Lake Overlook som vender mot vest. Kjørebanen fortsetter langs forbi Turk Mountain Overlook på vestsiden av veien før den når Turk Gap Parking i øst. Stasjonen som snor seg sørover gjennom Jarman Gap før den svinger sørvest og fortsetter til det vestvendte Calf Mountain Overlook, der det vender mot sørøst. Skyline Drive går gjennom Beagle Gap, svingete mot sør. Veibanen leder mot sørvest og vest mot den nordvendte McCormick Gap Overlook, hvor den svinger tilbake mot sørvest. Stasjonen fortsetter langs og går gjennom Rockfish Gap Entrance Station, hvor en ranger stasjon ligger.Forbi her går veien sørover og kommer til en bro over I-64 før den når en utveksling med US 250 som gir tilgang til I-64 i Rockfish Gap i Augusta County, som ligger øst for Waynesboro og vest for Charlottesville. Ved denne utvekslingen ender Skyline Drive og veien fortsetter mot sør som Blue Ridge Parkway.